Saturday 28 February 2015

Singkap misteri Cameron Highland di Time tunnel

Assalamualaikum..

Cameron Highland penuh misteri ke?Cameron highland berhantu ke?
Entah la saya pun tak tahu nak cakap. Pernah terbaca pada blog penduduk tempatan di situ yang beberapa buah hotel dikatakan berhantu. Saya pun pertnah alaminya, siap kene tindih dan nampak kelibat yang menyeramkan di pintu toilet sebuah hotel ni. Hotel yang saya alami kes paranormal ni bukan di hotel bajet tapi di hotel yang agak terkenal.Saya taknak la nyatakan nama hotel ye.

Bagi saya Cameron highland tak berhantu atau misteri tapi saya dan suami yang yang berhantu tiap-tiap tahun nak pegi makan angin ke sana. Tahun 2014 empat kali ke sana. Bulan november pun ke sana, Disember pun pergi. Nak buat macam mana, memang tu tempat favourite kami sekeluarga makan angin.Bulan Disember kami pergi makan angin bersama keluarga besar kami. Bajet tetap low sebab menginap kat homestay murah yang berbaloi. Kali ni saya nak story mory tentang tempat yang wajib korang pergi bila berkunjung ke Cameron Highland. Takkan la pergi sana je mesti cari makan-makan yang best je kan, korang boleh ke "Time tunnel".








"Time tunnel" ni sebuah muzium yang terletak di Brichang, Cameron highland. Tiket masuk cuma rm5 untuk dewasa dan rm3 untuk kanak-kanak. Anak-anak saya 3 dan 2 tahun tidak dikenakan cas. Banyak peralatan atau barang-barang lama yang boleh mengimbas kembali zaman silam korang or mak ayah korang. Saya bawak mak dan nenek saya ke situ. Tiap kali tengok barang lama buat mereka tersenyum. Ye la singkap kembali kenangan suka duka di zaman mereka masih kanak-kanak barangkali...
Paling best barang-barang lama di time tunnel bukan semua tersimpan dalam kotak kaca. Live depan mata. Kita boleh bergambar dan rasai suasan zaman dulu yang kita pun mungkin belum wujud lagi.




Jom beratur beli tiket, kalau musim cuti sesolah makin panjang la beraturnya.


Cepat la bang oiii... tak sabar nak masuk nih.





Kereta mainan lama.. syifa nampak kemain laju die duduk kat kereta mainan tu.




Dapur orang cina.. Mana la amoi ni, dah lama tunggu air tak sampai-sampai lagi.



Buku teks tahun 1957. Tahun kemerdekaan Tanah Melayu



Sebenarnya seram nak bagi syifa dan amni naik kuda kayu lama ni, hihihi, korang tengok la rupa kuda kayu tu..





























































































































































Banyak sangat pic untuk di kongsi. Rasanya korang semua patut ke sini. Lepas pergi time tunnel boleh ke kedai makan sebelah time tunnel ni.
Teh tarik memang power. Kami sanggup ke Cameron higland semta-mata nak minum teh tarik kat kedai ni. Apa pun thank you for reading this entry.

No comments:

Sign up ZUIF membership